Risultati provvisori positivi per Anuga: già iscritte circa 4.000 aziende da 91...

Risultati provvisori positivi per Anuga: già iscritte circa 4.000 aziende da 91 Paesi

Alla ripartenza delle fiere il salone leader al mondo per il food & beverage assiste gli espositori tedeschi con l’ausilio del nuovo programma di incentivi

Anuga 2021 è ormai ai blocchi di partenza e svolgerà un ruolo decisivo per la ripartenza sicura del mercato. Il salone leader al mondo per prodotti alimentari e bevande fissa dei nuovi parametri anche in termini di format: con Anuga @home la fiera leader al mondo coniuga i grandi vantaggi di un evento fisico con innovative opportunità digitali. L’approccio ibrido consente agli specialisti del settore alimentare di scoprire profili e prodotti interessanti ed entrare in contatto con le aziende tramite canali innovativi. La sicurezza sarà garantita dal programma igienico #B-SAFE4business | Anuga e dal nuovo Check | Anuga, che gestisce in maniera ottimale gli accessi di tutti i partecipanti alla rassegna nel rispetto delle norme anti Covid-19.

Ad oggi Anuga fa registrare un risultato provvisorio positivo: si sono già iscritte circa 4.000 aziende da 91 Paesi e sono attese ulteriori registrazioni, in particolare dalle collettive. A causa della pandemia la prossima edizione di Anuga non potrà ovviamente contare sulla piena partecipazione degli espositori internazionali come negli anni passati. Tuttavia andranno in scena tutti e 10 i saloni specializzati e la rassegna occuperà l’intero comprensorio fieristico di Koelnmesse. Le dieci collettive più numerose provengono da Belgio, Germania, Francia, Grecia, Italia, Paesi Bassi, Polonia, Spagna, Turchia e USA.

Al motto di “Transform” il Salone leader al mondo per il food & beverage affronterà quest’anno tematiche decisive, presentando anche innovazioni in tema di proteine cellulari, surrogati della carne, clean label, free from, health e functional food. Anche i congressi organizzati nell’ambito della fiera si riallacciano al tema della rassegna. Quest’anno la New Food Conference festeggerà la sua prima edizione ad Anuga con un focus sulle proteine cellulari. Inoltre la conferenza sulla sostenibilità del Centro per la gestione aziendale sostenibile (ZNU) farà luce sulla complessità delle varie sfide in ottica sostenibilità, quali clima, imballaggi, spreco alimentare e diritti umani lungo la filiera di fornitura. Il vertice delle innovazioni Newtrition X affronterà il tema del cambiamento e svelerà le ultime scoperte in tema di alimentazione personalizzata.

Anche il governo tedesco sostiene la ripartenza delle fiere. Grazie al nuovo programma di incentivi del Ministero federale dell’economia e dell’energia (BMWi), le piccole e medie aziende con sede in Germania riceveranno un contributo finanziario per la partecipazione alle fiere internazionali che si svolgono in territorio tedesco, quindi anche Anuga. L’obbiettivo del programma è sostenere al meglio la commercializzazione di prodotti, processi e servizi innovativi e l’ingresso in nuovi mercati di esportazione. L’incentivo prevede un contributo fino a 12.500 euro per spese di locazione e realizzazione stand.

www.anuga.com 


Positive interim result for Anuga: Around 4,000 companies from 91 countries have currently already registered

With the aid of the new funding programme of the Federal Government, the leading global trade fair for food and beverages is supporting the re-start of German exhibitors at trade fairs

Anuga 2021 is ready to rare and is playing a key role in the successful re-start of the market. At the same time, the leading global trade fair for food and beverages is also setting new concept-related benchmarks: The leading global trade fair is combining the great strengths of a physical event with trailblazing digital features in the form of Anuga @home. The hybrid approach enables professionals from the food industry to discover attractive trade fair presences and products and connect with relevant contact partners via innovative channels. The hygiene concept ensures the greatest possible safety #B-SAFE4business | Anuga as well as the new Check | Anuga, which optimally regulates admission for all trade fair participants regarding COVID.

Anuga is currently recording a positive interim result: Around 4,000 companies from 91 countries have already registered and further registrations are expected particularly in the form of joint country participations. This year’s Anuga won’t quite match the full international scope of exhibitors compared to previous events due to the pandemic. However, all 10 trade shows are taking place and the entire grounds of Koelnmesse are covered. The country participations with the highest number of exhibitors come from Belgium, Germany, France, Greece, Italy, the Netherlands, Poland, Spain, Turkey and the USA.

Under the key theme “Transform”, the leading global trade fair for food and beverages is picking up on trailblazing future themes this year and is presenting among other innovations from the cell-based proteins, meat substitute products, clean label, free-from, health and functional foods sections. The congresses that are being staged parallel to the trade fair also address the key topic. For example, the New Food Conference is celebrating its Anuga debut this year with a focus on cell-based proteins. What’s more, the sustainability conference of the Centre for Sustainable Corporate Management (ZNU) will examine the complexity of a wide range of sustainability challenges across the supply chain such as, for example, the climate, packaging, food losses and human rights. The innovation summit, Newtrition X, will be addressing topics of change and will provide insights into new cognitions regarding personalised diets.

The Federal Government is also supporting the re-start of trade fairs. With the aid of the new funding programme of the Federal Ministry for Economic Affairs and Energy (BMWi), small and medium-sized companies based in Germany will receive financial support in participating at leading international trade fairs in Germany – hence also at Anuga. The aim of this programme is to support the marketing of innovative products, processes and services as efficiently as possible to open up export markets. The funding comprises of a subsidy towards the costs for stand rental and stand construction of up to Euros 12,500.

www.anuga.com