drink technology India, crescita continua

drink technology India, crescita continua

dti – drink technology India continua a crescere e a tre mesi dall’inizio del salone il 90% dello spazio disponibile a Bombay Convention & Exhibition Centre di Mumbai è già stato prenotato

dti si svolgerà dal 24 al 26 ottobre e lo spazio espositivo è già stato ampliato del 18% rispetto all’edizione 2016. Petra Westphal, Project Group Leader di Messe München, dice soddisfatta “Siamo entusiasti di questa grande richiesta e dell’accoglienza degli espositori. Questo enfatizza il fatto che questo concetto espositivo è coerente e sottolinea l’importanza di questo salone per il mercato indiano”.

Nell’elenco degli espositori si leggono nomi rinomati di aziende nazionali e internazionali, come Ace Technologies, Chemco, Della Toffola, Heuft, KHS, Krones, Manjushree, Sanky e Sidel. Tutta la catena valore dell’industria delle bevande e dei liquidi alimentari è rappresentata dagli espositori a dti, ne deriva quindi un’offerta estesa e completa degli ultimi sviluppi e delle soluzioni più attuali. Questo è molto importante perché nuove tecnologie, macchine e prodotti sono molto richiesti.

Oggi, il mercato indiano di alimenti e bevande sta vivendo una crescita dinamica. VDMA, sponsor concettuale di dti, prevede una crescita superiore al 100% entro il 2021 per i soft drink e di circa il 35% per le bevande alcoliche. Le vendite dei prodotti caseari si prevedono in crescita di oltre il 20%; olio e grassi alimentari faranno un balzo di circa il 70%, sempre secondo le stime. Questa crescita è alimentata dai cambiamenti sociali e dalla forte crescita economica.

Cosa sta muovendo il mercato indiano, ora e nel futuro?

dti porterà in fiera gli argomenti topici dell’industria. Il programma collaterale – tavole rotonde, presentazioni di esperti e dibattiti – darà luce a ciò che sta muovendo l’industria di oggi e di domani. Per la prima volta a dti ci sarà place2beer, dove micro-birrerie, birrerie medio-grandi e fornitori dell’industria birraria troveranno le risposte alle loro domande. Durante i dibattiti a place2beer, gli esperti condivideranno esperienze e know-how mentre i micro-birrifici presenteranno i loro prodotti. Ci sarà anche un’area dedicata all’assaggio sensoriale. Nel Padiglione Oiltech si terrà OTAI-Forum, per la prima volta a dti.

I Round-Table Talks affronteranno le tematiche che più coinvolgono il mercato indiano delle bevande e dei liquidi alimentari: bevande, packaging di prodotti caseari e riciclo sono in agenda. Inoltre, gli esperti discuteranno anche degli sviluppi sociali che l’industria si trova a fronteggiare, come ad esempio la crescente consapevolezza dei consumatori sulla loro salute. Altri dibattiti verteranno sulle tendenze del confezionamento e i nuovi concetti nell’industria casearia.

Il Buyer-Seller Forum offrirà un vantaggio aggiuntivo per coprire il gap esistente tra espositori e top manager. Promuoverà lo scambio e renderà la vista al salone ancora più efficiente.

dti ampia la sua offerta; infatti, il salone si svolgerà due volte negli anni bisestili: a Bangalore, dal 28 febbraio al 2 marzo 2019; a Nuova Delhi, dal 5 al 7 dicembre 2019. In

questi anni bisestili, Mumbai rimarrà il meeting place preferenziale per l’industria internazionale in India. Westphal sottolinea le ragioni di questa decisione “con il nuovo approccio locale di dti, possiamo raggiungere nuovi gruppi di visitatori in un modo più uniformemente mirato. Fare pieno uso di questo potenziale è fondamentale per il valore aggiungo dei nostri clienti”.

www.drinktechnology-india.com

drink technology India’s unabated growth

dti – drink technology India continues to grow: 3 months before the exhibition, more than 90% of the available space at the Bombay Convention & Exhibition Centre in Mumbai has already been booked

That is where drink technology India will take place from October 24 to 26. Thereby, the exhibition area will be expanded by 18% compared to the previous event in Mumbai in 2016. Petra Westphal, Project Group Leader of Messe München, is content: “We are excited about the high demand and the reception by the exhibitors. This emphasizes the fact that our exhibition concept is coherent and above all underlines the importance of the event for the Indian market.”

The list of exhibitors is filling up with numerous national and international companies, including Ace Technologies, Chemco, Della Toffola, Heuft, KHS, Krones, Manjushree, Sanky and Sidel. The entire value chain of the beverage and liquid food industry is represented by the exhibitors at dti which thus offers visitors a comprehensive overview of the latest developments and solutions. And this is important because new technologies, machines and products are in demand. The Indian food and beverage market is experiencing an extremely dynamic growth. dti’s conceptual sponsor, VDMA, forecasts growth of more than 100% by 2021 for soft drinks and about 35% for alcoholic beverages during the same period. Sales of dairy products are expected to climb by more than 20%. Oils and fats will jump by about 70% by 2021, according to the forecast. This growth is being fueled by social change and strong economic growth.

What is moving the Indian market, now and in the future?

dti will bring future topics of the industry to the agenda. The extensive supporting program, consisting of round table talks, specialist presentations and panel discussion, will shed light on what is moving the industry today and tomorrow.

For the first time at dti, there will be the place2beer. Here, microbreweries, medium-sized and industrial breweries as well as suppliers to the brewing trade will find all the answers to their questions. During panel discussion at the place2beer, experts from the brewing trade will exchange their experiences and know-how and microbreweries will present their products. There will also be an area for sensory tasting. Another novelty is the OTAI-Forum which will take place for the first time at dti as part of the Oiltech Pavilion, powered by oils+fats. The exhibition is thereby responding to the increasing importance of the topic of oils and fats for the Indian market.

Current and forward-thinking topics for the entire Indian beverage and liquid food market are addressed during the Round-Table Talks. Trends with regard to beverages, dairy, packaging and recycling are on the agenda. Among other things, experts will discuss which social developments the industry is currently dealing with, such as the increasing health awareness of the consumers. Further panel discussions will be devoted, for example, to packaging trends or new concepts in the dairy industry.

The Buyer-Seller Forum offers additional benefit by bridging the gap between exhibitors and top managers. It promotes a targeted exchange and makes visiting the exhibition even more efficient.

dti is expanding its offerings. In future, the event will take place twice in odd-numbered years: in Bangalore in spring (February 28 to March 2, 2019), in New Delhi in winter (December 5 to 7, 2019). In even years, Mumbai will remain the meeting place of the international industry in India. Westphal states the reasons for this decision: “With the new local approach for dti, we can now reach relevant visitor groups in the regions in an even more targeted manner. Making full use of this potential is a crucial added value for our customers.”

www.drinktechnology-india.com